czyste biuro, chusteczki dezynfekujące, chemia profesjonalna do sprzątania

Jak czystość w biurze poprawia produktywność?

Jako pracodawca Twoim obowiązkiem jest zapewnienie swoim pracownikom miejsca pracy, które ma pozytywny wpływ na ich zdrowie, bezpieczeństwo, produktywność i ogólną satysfakcję. Jednym ze sposobów na to jest utrzymanie biura w czystości i higienie, a ponadto ważne jest robienie tego konsekwentnie i regularnie przy pomocy profesjonalnej chemii.

Może się to wydawać dodatkowym kosztem, ale ten wydatek biznesowy pozwoli Ci zabezpieczyć rentowność Twojej firmy.

Jak czystość w biurze poprawia produktywność w miejscu pracy?

Z danych wynika, że przeciętny pracownik traci do 5 dni roboczych rocznie z powodu choroby. Choroba ta może być spowodowana brakiem higieny w miejscu pracy. Nadmierna absencja obniża produktywność Twojej firmy, co może negatywnie wpłynąć na finanse i morale pracowników.

Okres przeziębień i grypy – jak zabezpieczyć biuro i przeciwdziałać zarazkom?

Wskaźnik absencji wzrasta w okresie przeziębień i grypy. Niektórzy mogą zarazić się grypą, dotykając przedmiotów lub powierzchni, na których znajduje się wirus grypy, a następnie dotykając ust, nosa lub oczu. Wirusy grypy mogą pozostać na brudnych powierzchniach, takich jak biurka lub sprzęt do 24 godzin.

Jak zminimalizować rozprzestrzenianie choroby w biurze?

Minimalizacja narażenia na bakterie i wirusy wywołujące choroby może pomóc pracownikom zachować zdrowie. Czyste biuro przyczynia się do zwiększenia produktywności na różne sposoby, w tym:

  • Większa koncentracja — czyste środowisko pracy to mniej bałaganu, brudu i kurzu, które mogą rozpraszać pracowników. W uporządkowanym miejscu można bardziej skoncentrować się na swojej pracy.
  • Mniej marnowanego czasu — uporządkowane, czyste biuro pozwala ludziom łatwo znaleźć określone dokumenty, skracając czas spędzany na szperaniu w stosie różnych artykułów biurowych.
  • Wyższe morale — praca w czystym, zdrowym biurze może uszczęśliwić pracowników. Zadowolenie z pracy motywuje ich do większej aktywności i pozytywnego nastawienia.

Gdzie szukać brudów? Biura, w których znajdują się zarazki

Zarazki mogą być wszędzie, ale na niektórych obszarach jest ich więcej niż na innych. Skoncentruj się na czyszczeniu miejsc, w których występują różne zakaźne zarazki, takie jak bakterie, wirusy, grzyby i inne.

Takie obszary to miejsca o dużym natężeniu ruchu lub często dotykane powierzchnie. Są to miejsca, w których wielu różnych ludzi dotyka tych samych przedmiotów. Poniżej wyszczególnimy kilka z nich.

Typowe punkty kontrolne dla biur w celu zminimalizowania zagrożenia wirusowego — winda

Przyciski windy — jeszcze zanim wejdziesz do biura, możesz być narażony na szkodliwe zarazki. Przyciski windy są siedliskiem organizmów, które przenoszą się z dużą prędkością. Dane pokazują, że 61% przycisków windy jest zanieczyszczonych bakteriami. Narażenie na obszary o dużym dotyku może wywołać chorobę u ludzi w wyniku kontaktu z wirusami innych osób.

Nie otwieraj drzwi zarazkom! Czyść klamki

Drzwi biurowe — nie jesteś jedynym pracownikiem, który dotyka klamek w Twoim biurze. Dlatego klamki drzwiowe są częstym źródłem zanieczyszczeń pośrednich. Zarazki mogą rozprzestrzenić się po całym biurowcu w ciągu kilku godzin. Dlatego należy zachęcać więcej osób do regularnego mycia rąk i dokładnej dezynfekcji uchwytów. Ilość bakterii na klamce drzwi jest różna w zależności od użytego materiału. Na przykład, gołe metalowe klamki mogą hamować rozwój drobnoustrojów, zwłaszcza gdy są niepowlekane i niepomalowane.

Biurko to miejsce pracy, ale i jedna wielka hodowla zarazków

Biurka do pracy — przeciętne biurko zawiera 400 razy więcej zarazków niż deska sedesowa. Oznacza to, że pracownicy mogą być narażeni na chorobę spowodowaną brudnymi biurkami. Zachęcaj swoich pracowników do regularnego wycierania biurek za pomocą chusteczek dezynfekującychzwłaszcza w okresie przeziębień i grypy.

Wypoczywaj w spokoju i zadbaj o zdrowie swoich pracowników

Pokój wypoczynkowy, pokój socjalny — większość pracowników spędza swój czas na lunch lub przerwę na kawę w pokoju socjalnym. Ważne jest, aby wszystko w tym obszarze, od stołu i krzeseł po kubki do kawy, było odkażone, aby ograniczyć rozprzestrzenianie się bakterii.

Jedz zdrowo i dbaj o lodówkę, mały firmowy piekarnik lub mikrofalę

Lodówka w kuchni i inne sprzęty — mogą również zawierać bakterie, zwłaszcza jeśli żywność w lodówce, była przechowywana przez długi czas. Pracownicy podgrzewają jedzenie w mikrofali lub piekarniku? Czasem zdarza się, że podczas podgrzewania pojawiają się zabrudzenia ścianek.

Sprawdź: Jak wyczyścić piekarnik?

Zwiększ produktywność dzięki czystemu biuru

Utrzymanie czystości w biurze powinno być procesem dwuskładnikowym. Poinformuj swoich pracowników, jak mogą zarządzać swoim otoczeniem biurowym w sposób, który nie wpłynie na ich produktywność. Możesz także stworzyć politykę firmy, która zachęci wszystkich w biurze do utrzymania czystości.

Chemia profesjonalna dla firm sprzątających

Ponadto wynajęcie profesjonalnej komercyjnej firmy sprzątającej, która używa chemii profesjonalnej i swojego wyjątkowego doświadczenia jest bardzo pomocne w utrzymaniu porządku w miejscu pracy i minimalizuje skażenie zarazkami. Zespół specjalistów może przeprowadzić dokładną inspekcję Twojego biura, aby określić, w których obszarach występuje najwięcej zarazków i które wymagają regularnej higieny. Specjaliści mają również odpowiednie narzędzia i umiejętności w zakresie prawidłowego zabijania bakterii bez narażania operacji biznesowych.

PShowBlog Komentarze wpisów