Co niechlujne biuro mówi o Tobie i Twojej firmie? Porządek w biurze
Prowadzenie interesów może być co najmniej chaotyczne, a porządek w biurze rzadkością. Ludzie nieustannie przychodzą i wychodzą z biura, stosy papieru piętrzą się, a każdy stara się wykorzystać przestrzeń do swoich potrzeb. Najczęściej rezultatem jest bałagan w miejscu pracy z koszami na śmieci przepełnionymi papierem, śmieciami w każdym miejscu i wysokimi stosami pudeł. Z pewnością nie jest to reprezentacyjny wygląd. Jednak sprzątanie biura jest bardzo ważne. Sprawdź produkty z kategorii "Dezynfekcja powierzchni", które pomogą Ci utrzymać biuro czyste i higieniczne.
Co dokładnie zabałaganione biuro mówi o Tobie i Twojej firmie?
Możesz pomyśleć, że bałagan w biurze nie ma większego znaczenia. Jednak kiedy zagłębisz się trochę w naukę, szybko przekonasz się, że robi to ogromną różnicę. Badania przeprowadzone przez firmy zajmujące się rozwiązaniami biurowymi pokazują, że pierwsze wrażenie ma znaczenie. Podczas wizyty w biurze 33,9% ankietowanych osób stwierdziło, że zagracone miejsce pracy stanowiło największą rezygnację z usług firm – sprawiało gorsze wrażenie, nawet jeśli porównuje się to do źle ubranego personelu lub braku naturalnego światła wewnątrz biura.
Jak bałagan w biurze wpływa na twoją firmę? Utrzymuj porządek w biurze
Co więcej, wyniki wskazują, że problem bałaganu jest jeszcze ważniejszy dla kobiet, a 39,3% mówi badaczom, że bałagan w miejscach pracy był najważniejszą rzeczą, która wywarła na nich negatywne wrażenie. Niechlujni, śmierdzący i ogólnie zaniedbani pracownicy zajmowali drugie miejsce (zaledwie 26,3%). Czyste miejsca pracy to najważniejszy czynnik dla osób odwiedzających biura. Dlatego sprzątanie biura codziennie jest niezbędne. Prawie wszystkie inne względy — nawet przestarzały wystrój z lat 70 - są drugorzędne. Jeśli chcesz jeszcze lepiej zadbać o dobre pierwsze wrażenie, polecamy odświeżacze powietrza z naszego sklepu. Sprawdź też całą kategorię "Chemia profesjonalna" i dobierz do niej odpowiedni sprzęt do sprzątania.
Niektórzy mogą pomyśleć, że jesteś neurotyczny (nawet jeśli nie jesteś)
Nikt nie lubi, gdy nazywa się go neurotykiem. Badacze z University of Michigan przydzielili losowo 160 uczestników do dwóch grup i wykonali eksperymenty, który ukazuje, jak sprzątanie biura wpływa na odbiór firmy przez potencjalnych klientów. Pierwsza grupa obejrzała zabałaganione biuro, a druga, idealnie czyste. Zadbane biuro było pięknym widokiem. Wszystkie papiery były ułożone w równych rzędach, kosze na śmieci były świeżo opróżnione, a dywany czyste. Pod wieloma względami było to idealne miejsce do pracy. Zupełnie inaczej wyglądało zabałaganione biuro. Na podłodze leżały papiery, rzeczy wyglądały na brudniejsze, a biurka były zagracone. Miał zupełnie inny klimat.
Odbiór właścicielki zabałaganionego pomieszczenia
Następnie uczestnicy musieli ocenić, co myślą o właścicielach obu biur. Naukowcy stworzyli skalę dla czterech głównych cech osobowości: sumienności, otwartości, przystosowania społecznego i neurotyzmu, a także skłonili studentów do uszeregowania właścicieli biura. Rezultaty były takie, jakich można się było spodziewać po właścicielce zabałaganionego biura. Uczestnicy postrzegali tę osobę jako mniej sumienną, mniej zdolną społecznie i mniej pracowitą. Do tego, co ciekawe, postrzegali ją również jako bardziej neurotyczną, niezależnie od tego, czy taka była, czy nie – przecież nie widzieli właścicielki pomieszczenia.
Przejmujesz się swoim produktem lub usługą? Praktykuj sprzątanie biura
Możesz pomyśleć, że bałagan w biurze będzie oznaczał, że gorączkowo robisz wszystko, co w Twojej mocy, aby zadowolić swoich klientów. Jednak oni rzadko tak to postrzegają. Może Ci się wydawać, że stosy papierów to nieuniknione produkty uboczne zaspokajania potrzeb Twojego klienta, ale dla nich wygląda to po prostu na zwykłą staromodną dezorganizację. To jest niestety problem. Klient, który odwiedza Twoje biuro i widzi, że rzeczy nie są w uporządkowane, nieświadomie wykorzysta te informacje do oceny Twoich produktów. Jeśli nie możesz utrzymać porządku w biurze, a sprzątanie biura nie jest dla Ciebie ważne, jaką ma nadzieję na doświadczenie doskonałych usług?
Kompetencje pracowników a bałagan w biurze
Chociaż rozumowanie to może być błędne, niemniej jednak się zdarza. Ludzie nieustannie szukają wskazówek, które wskażą im Twoje kompetencje zawodowe. Możesz prowadzić najlepszą firmę księgową na świecie, ale jeśli w Twoim biurze panuje bałagan, jakość Twojego produktu lub usługi nie ma znaczenia. Twoi klienci mają już wszystkie potrzebne informacje o Tobie. Nie ma sensu dalej szukać.
Najlepiej zarabiające firmy dbają o czystość w swoich budynkach i pomieszczeniach
Jeśli pójdziesz do wielu czołowych firm na świecie, zauważysz, że przede wszystkim dbają oni o sprzątanie biura i czystość w swoich pomieszczeniach. Wiele właścicieli zatrudnia osoby sprzątające, które przygotowują całe biuro na następny dzień, na koniec dnia roboczego. Firmy takie jak Tesla i Google nie wynajmują ekip sprzątających, bo mają pieniądze i muszą je na coś wydać. Robią to, ponieważ wiedzą, że pokaże ich to w pozytywnym świetle. Nikt nie chce, aby coś tak błahego, jak zagracone, zakurzone biuro, zrujnowało następną dużą umowę. Czystość jest najważniejsza, jeśli chcesz zrobić dobre pierwsze wrażenie. Gdyby Tesla lub Google miały brudne biura, ludzie mogliby mieć powiązanie między nimi a ich produktami.
Potencjalni pracownicy mogą myśleć, że jesteś nieprofesjonalny
Zwykle w trakcie procesu rekrutacji potencjalny przyszły pracownik odwiedza Twoje biuro na rozmowie kwalifikacyjnej. Jeśli osoba, którą zatrudniasz, zobaczy, że wszędzie panuje bałagan, a sprzątanie biura jest Ci obce, zacznie się zastanawiać, czy jesteś zawodowym pracodawcą, czy nie. Zacznie zastanawiać się, jak ludzie mogą pracować w tak zagraconych warunkach?
Brudne biuro to znak, że firma nie radzi sobie z pracownikami
Chociaż firma może wyglądać świetnie na papierze, mieć wielu utalentowanych ludzi z wieloma zdolnościami i umiejętnościami, ktoś, kto chce się u Ciebie zatrudnić, może postrzegać bałagan jako zły znak. Może to oznaczać, że firma jest w chaosie i nie działa profesjonalnie. Jeśli nie działa profesjonalnie, możliwości awansu zawodowego mogą być ograniczone. Potencjalni najemcy lub inwestorzy mogliby również uznać to za zły znak, że firma może zbankrutować, narażając ich na wielkie ryzyko.
Nie przejmujesz się swoim personelem
Większość klientów chce współpracować z firmami, które traktują swoich pracowników z szacunkiem. Jednak jeśli zmuszasz swoich kolegów do pracy w zagraconym lub nieczystym środowisku, to sprawiasz wrażenie, że nie dbasz o ich dobre samopoczucie. Już lepiej wymagać od pracowników sprzątania biura. Kiedy o tym myślisz, ma to duży sens. Klienci chcą wiedzieć, że współpracują z firmami, które etycznie traktują swoich pracowników. Każda wskazówka, że tak nie jest, może oznaczać utratę transakcji. Warunki, w jakich pracują ludzie, mają zatem kluczowe znaczenie dla długoterminowego sukcesu Twojej firmy, zwłaszcza jeśli regularnie odwiedzają Cię potencjalni klienci. Zadbaj o swoich pracowników i wyposaż ich w produkty do higieny rąk w biurze.
Indeks: ECO5005C/12
Marka: Eilfix